נפלאות הטבע

באלבום זה תוכלו למצוא כל שבוע מעיינות, מסלולים, (ג'יפים, רגלי), חופים

דרכי הגעה וכל מה שקשור לטבע!

האתר שיתופי וכל אחד יכול לתרום בו את חלקו.

עין יזרעאל- אזור עפולה

עין יזרעאל- אזור עפולה מעיין שנובע לא רחוק מנחל חרוד, מתחת תל יזרעאל. סמוך לקיבוץ יזרעאל. בריכה נמוכה, שבמרכזה מבנה ובו משאבה ישנה ששימשה לשאיבת המים מהבריכה. במקום שולחנות פיקניק ופחי זבל. דרכי הגעה: מעפולה נוסעים על כביש 71 לכיוון עמק חרוד - בית שאן. אחרי 7 קילומטר מגיעים לצומת נבות. פונים ימינה. אחרי קילומטר מבחינים מימין בשלט מעצ המזהיר מפני החלקה, שם מתחיל מימין שביל רחב מסומן כחול. יורדים לשביל. נוסעים בשביל הכחול כקילומטר וחצי, עד שמגיעים לקבוצה גדולה של עצי איקליפטוס, ביניהם הבריכה.

עין ירדנה

ין ירדנה : הוא קטע קצר בנחל תנינים מצפון ליישוב אביאל שברמות מנשה, שבו שתי בריכות שטופחו לזכר ירדנה רצון ע"ה. דרכי הגעה: מצומת הכניסה הצפונית ליישוב אביאל ברמות מנשה (על כביש 6533), יוצא שביל לכיוון צפון, כשמשמאל לו גדל כרם ענבים. הולכים בשביל כ50 מ' עד שמגיעים לערוץ הנחל ולבריכה בעומק של כ 1.5 מטרים. מעט מערבית בנחל קיימת בריכה נוספת עם מפלון קטן בתוך כוך של קנים, להגעה יש לחצות את הנחל, לפנות ימינה וללכת לאורכו כ 300 מ' עד שמבחנים בבריכה מצד ימין. המקום טופח וסודר לזכר ירדנה רצון ע"ה, במקום

עין מסילה

עין מסילה אזור שפלה/ מרכז ממחלף שער הגיא נוסעים לכיוון בית שמש. אחרי כקילומטר, ולפני תחנת הדלק, מבחינים בשלטים חומים שמאלה לכיוון דרך בורמה. ממול השלטים בעברו הימני של הכביש מתחיל כביש אספלט קטן. פונים אליו ימינה. במקום גם שלט קטן "פארק יצחק רבין" ממשיכים כ 500 מטר עד שמבחינים משמאל במתקן השאיבה. הבריכה מימין.

שמורת כזיב

בכביש 89 פונים צפונה אל הכפר מעילייא והיישוב מצפה הילה, בצומת מרומזר [1 במפה]. עוברים את הפנייה ימינה למצפה הילה וממשיכים ישר בכביש. לאחר כ-200 מטר ניתן לראות פנייה שמאלה לדרך עפר בסימון שבילים שחור. ממשיכים בכביש עוד כ-300 מטר ויורדים ימינה לדרך עפר בסימון שבילים אדום. לאחר זמן קצר נגיע למגרש חנייה [2], שבו מחנים את הרכב (החנייה בעלות של כ-25 ש"ח לכל היום. מי שרוצה להמנע מהתשלום יכול לחזור אחורה לחפש מקום חנייה חלופי).

נחל פרת ואדי קלט

מירושלים בכביש 1 לעבר המחלפים ביציאה הצפונית מהעיר. מיד אחרי שעוברים את תחנת הדלק של מישור אדומים (מימין) פונים שמאלה לכביש 437 לכיוון היישוב עלמון-ענתות. בהמשך, פונים ימינה לכביש הגישה ליישוב עלמון, בצומת הפנייה, ליד ח'ירבת עלמית, שוכן על הגבעה ממערב לכביש קבר שייח' עבד א-סלאם 1. הכביש, כ-1.5 קילומטרים אורכו, מוליך מהצומת לעבר עלמון ומכניס אותנו באחת לנוף המדברי. ליד הכניסה לעלמון 2 פונים מעט ימינה לפי השילוט לשמורה והסימון האדום. כבר בהתחלה יש עיקול חד ליד בתי משאבות הרוסים

חרבת א׳ דיר

חרבת א׳ דיר מדבר יהודה מערבית לנחל ערוגות על דרך תקוע צמוד לבדואים של ערב אל רשאיידה לשמור על הנקיון כי הטבע זה הבית-תופעת טבע

עין פלוטית

בין קבוצת דקלים לצד הכביש המוביל לעין תמר ונאות הכיכר מסתתר עין פלוטית, הידוע גם בשם מעיין האהבה הוראות הגעה מצומת הערבה ניסע צפונה הכביש 90 לכיוון ים המלח, ונפנה ימינה לכביש 2499, לכיוון עין תמר ונאות הכיכר. לאחר כ-4.1 ק"מ מהצומת נגיע לקבוצת דקלים משמאל לדרך, ששבתוכם נחבא המעיין. נחנה בחנייה שליד וניכנס פנימה ברגל.

גשר קנטרה-נחל חרוד

גשר קנטרה-נחל חרוד דרכי הגעה: נוסעים בכביש 71 (עפולה-בית שאן), ובצומת השיטה פונים ימינה לכביש 669. עוברים על פני הכניסה לקיבוץ ניר דוד וממשיכים עד שרואים משמאל לכביש פנייה לדרך עפר עם סימון שבילים אדום, המשולטת לגשר הקנטרה. תופעת טבע-כי הטבע זה הבית

פארק עורבים

איך מגיעים: פארק עורבים נמצא בצומת וואסט [או בשמה העברי צומת האמיר] בצפון רמת הגולן]. הכניסה לפארק עורבים נמצאת על כביש 959 - מהצד המוביל למרום גולן. בסמוך לפארק נמצא מרכז תיירותי בו ניתן למצוא שירותים מסודרים. לצומת וואסט ניתן להגיע אם מגיעים מכיוון המרכז דרך כביש 959 מצומת גונן, או מכביש 978 ממרכז הרמה [ניתן גם להקליד ב waze פארק עורבים ולתת לסמארטפון להוביל]

האגם הנעלם

"האגם הנעלם" האגם בתמנע, האגם הנסתר מאגר קסום שנחבא בין צוקי האודם של הערבה דרכי הגעה: כביש 90 בואכה אילת, כאן נתחיל את המסע אל האגם הנעלם, ממערב נעבור את קיבוץ יוטבתה נמשיך ונתקדם ונעבור את היישוב אליפז לאחר שני קילומטר נפנה ימינה לכיוון "מכרות תמנע" ונעלה על כביש אספלט קצת משובש אחרי 500 מטר יש עוד פניה ימינה לשביל עפר ישר, נתקדם על השביל כ-300 מטר, מצד שמאל נגלה סוללות עפר וגדר כאן נעצור נרד ונעבור את הגדר נתקדם בזהירות לעבר הצוק. שימו לב! הצוק התוחם את האגם מפתיע, לכן יש ללכת בזהירות. לאחר

עין דמומית

״עין דמומית״- נקודת מוצא וסיום: רחבת עפר לצד כביש 672, סמוך לקיבוץ עין השופט. אופי הבילוי: מתאים לזוגות, לבילוי קצר. עונה מועדפת: מתאים לכל עונות השנה. מרחק מהרכב: כ-400 מטר. זמן הליכה: 10-8 דקות. אופי ההליכה: הליכה מתונה בשביל רחב וחשוף לשמש. חזרה באותה הדרך. תשלום ושעות פתיחה: ללא תשלום וללא הגבלת שעות. עומס: לא עמוס בדרך כלל. מפת סימון שבילים: מספר 4 - הכרמל.

אפשר להגיע עם רכב פרטי עד החניון ולרדת במדרגות למפל. בכביש 669 לבאים מכיוון עפולה ישר אחרי קיבוץ ניר דוד יש פניה ימינה על הנחל לכביש עפר. ישר עד הסוף מגיעים לחניון. לצערי המים מזוהמים והרחצה לא מומלצת.